STATUS UPDATED!
Uitm Puncak Alam
the legend of suraya: KARMA

Saturday, February 18, 2012

KARMA

assalamualaikum ,

pagi tadi masa menumgu giliran untuk membawa kereta d kotaraya, saya terbukak satu bl0g ni dan hati saya tiba2 tersentuh. Ya Allah mulianyea hati diea berkongsi ceritea bersma kami kami semua. sumguh , cerita diea terlalu banyak pengajarannyea.

KARMA .

percayakan kitea pada hukum karma ? ramai yang cakap LELAKI BAIK ADALAH UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK dan begitu jugak sebaliknyea .

Pandangan Islam amat jelas melalui Firman Allah swt dalam Surah Az-Zalzalah ayat 99:7-8 maksudnya: Barang siapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan) nya. Dan barang siapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan) nya pula.

begitulah salah satu Firman Allah mengenai karma . Sebenarnyea karma ini sangatlah berkaitan dengan agama hindu . Sejujurnyea karma sangat berbeza dan amat lari dari maksud sebenar agama islam . namun adea jugak sesetengah kitea tersalah anggap tentang karma.

kadang-kadang saya terfikir , macamanea PEROGOL berkahwin? dengan siapakah diea akan berkahwin ,. ikut logik sudah pasti diea akan berkahwin dengan SALAH SEORANG MANGSA ROGOL JUGAK kan ? tp sejauh manea kebenaran ? hanyea Allah yang tahu.

bagaimana pulak kes LELAKI BAIK UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK ? bukankah sering kali kitea dengar statement ini ? tp mengapa kitea masih lagi menjadi PLAYBOY & PLAYGIRL ? kenapea mesti jd pemain ? KENAPA PERLU MAENKAN HATI DAN PERASAAN ORANG LAEN ? percaya atau tidak , ANDA JUGAK AKAN DIPERMAENKAN SUATU HARI NANTI .

salah seorang cozen saya pernah cakap :

SAYA XKESAH KALAU DPERMAENKAN OLEH LELAKI TAPI SAYA KESAH KALAU SAYA YANG MEMAENKAN LELAKI . kerana saya taw dan percaya pda HUKUM KARMA !

sampai begitu skali kata2nyea :)

sumguhp0n begitu , manusia semuanyea laen . adea yang kata A , adea yg kata B . berapea banyak A atau B p0n tadea 0rang yang kesah yang penting JANGAN MEMPERMAENKAN HATI DAN PERASAAN ORANG .

sekian ,
cik temut yang 0mmey <3

No comments:

Post a Comment