STATUS UPDATED!
Uitm Puncak Alam
the legend of suraya: i was crying...

Wednesday, February 22, 2012

i was crying...

assalamualaikum,




Ya Allah . aku sedih, aku terkilan , aku da x dapat tahan air mata yang kian menghentak diriku mahu menitis. Ya Allah berikanlah kekuatan padaku. aku da x mampu bertahan , aku da x mampu berlakon menjadi tabah sedangkan hatiku terlalu lemah. apa yang aku lakukan tetap tidak sesempurna bila aku bahagia. mungkin dari luar aku tampak bahagia , gembira , selalu senyum . WELL , AKU MUNGKIN BOLEH TIPU ORANG SEKELILINGKU NAMUN AKU X BOLEH TIPU DIRI SENDIRI.




aku menderita.

menderita kerana keseksaan jiwa menahan dugaan yang datang menimpa. Ya Allah , sungguh hambaMu ini redha atas segalanyea , izinkan hambaMu ini meluahkan dengan air mata.

kerana tidak dapat menahan hiba d hati , DAMIA jd mangsa . DAMIA TIDAK SENGAJA meletakkan kakinyea kt atas kaenku tetibea aku MARA diea .

*AKU YANG TERLALU MENYAYANGI BUDAK2 TETIBEA MARA BUDAK HANYEA KERANA STREESS.


Ya Allah , kesian Damia.

beberapa minit selepas itu , aku terlihat sekelompok customer (like a family) :-

sowam tu mata diea mcm rosak tetibea mintak dgn mak diea nak beli pendirve . Mak diea ckp xpayahlah bukan nak gunea tp kehendak remaja siapalah yg boleh sangkakan . diea bekeras mahukannyea maka mak dieap0n ambiklah duit dalam pocket (mak diea x bawak handbag) . kira punyea kira x cukuplah duit mak diea. da la semuanyea wang RM1 . Last2, mak diea p0n bukak purse yg harganyea kurang RM10 , Bilea diea bukak diea terus ambik duit RM50. dengan berat hati mak dieap0n menghulurkan wang tersebut padaku. Aku tahu dari mata mak diea , nampak BERAT SANGAT NAK KASI DUIT TU tp apakan daya KEINGINAN ANAKnyea HARUS DPENUHI.

Ya Allah , sampai begitu skali pengorbanan seorang insan BERGELAR IBU.

then , akup0n siap2 nk ambik umie kt airp0rt. kali ini turn aku bawak kereta. YA , AKU BAWAK KERETA DARI KB MALL KE AIRPORT . macam x logic tp itulah kenyataannyea .

*umie x harap aku bawak. umie takut tp aboh bekeras. hehe *

sesampainyea aku kt rumah , umie mengadu sakit kepala yg amat sangat, umie ckp umie da telan 4 biji ubat,. tp still x tahan.

Ya Allah , kau sembuhkanlah umie dari sebarang penyakit atau apea2 yang tidak diingini. sungguh, aku terlalu sayangkan umie. aku sanggup lakukan apea sajea untuk umie. t0l0nglah Ya Allah . panjangkanlah umur kedua dua ibu bapa ku yg terchinta.

0h my ,..

air mata masih mahu mengalir dengan lajunyea...

pasal si dia. jujur , aku bahagia bersamanyea. namun beberapa minggu ni kami sering begaduh. pasti adea jea hal yg sala aku lakukan . mungkin memang salah aku .

tapi...

dlu semuanyea 0kay . apea yg aku buat mcm semua BAGUS , GREAT , SUPERB tp skam semuanyea HANCUR , MENGARUT , IDIOT .

entahlah. dapatkah kami bertahan ? sedangkan aku tersesat dalam mencari kebahagiaan yg telah aku capai beberapa bulan dahulu . tuk sejenak aku ketinggalan , terus mencari jalan untuk mencipta kebahagiaan yg telah hilang .

kdang kdang , hatiku terlalu terguris dengan kata2 si dia namun aku biarkan hatiku melayan jiwaku sendiri . aku teruskan hidup dalam dunia khayalan aku . aku berdoa agar diea datang kembali kepadaku . DIEA YANG ASAL (DLU)




andai si dia membaca , maafkan saya sebab p0st mcm ni . sungguh saya xtaw nk luah kt sapea . hati saya benar2 terluka dengan tindakan awak . da banyak hari saya makan hati s0wam diri. saya buat2 x tahu dan saya tahu awak jugak BUAT BUAT X TAHU BILA SAYA MERAJUK .

tapeala , saya terima . saya redha . andai awak memang jodoh saya , SAYA HARAP AWAK DAPAT PIMPIN SAYA MASUK SYURGA :)

sekian ,
coretan luahan hati cik temut .

No comments:

Post a Comment