STATUS UPDATED!
Uitm Puncak Alam
the legend of suraya: sambungan mengejar kesempurnaan dari Pencipta :)

Wednesday, August 1, 2012

sambungan mengejar kesempurnaan dari Pencipta :)

assalamualaikum ,

pada malam yang sungguh syahdu lagi melalaikan aku ini el0klah sekiranya aku menyambungkan ceritea L & P itu . rupenyea kesah mereka tidak putus dari situ. mereka diduga hampir tiap hari . mungkin itu ujian yg menimpa di0rang yang akan membuatkan iman di0rang lebey kuat . siapa yang tahu kan ?


~~~~~~~cik-temut-ommey~~~~~~~~


selepas malam anniversary itu , malam yang mengubah mereka itu . kees0kan harinyea ......

pukul 4.58 am ~

L : sayang, bangun sayang..da lewat nak sahur ni .

P : *dalam keadaan separuh sedar* ya saya..saya bangun saya bangun. thx syg sbb kejutkan saya :)

L : tadea apealaa , kejutkan jep0n :) bangunla syg ek . nanti jgn lupea qiam taw. saya sayang awak.

P : baeklah , saya sayang awak lagi banyak taw.

L : da da , pegi shur cpt ! take care , selamat besahur cinta ~ assalamualaikum.

P : thanks again syg , selamat besahur jugak kasih ~ waalaikumussalam.

selepas besahur dan berqiam ,

macam biasa si P akan td0e balik dan akan bangun pukul 7 untuk ke kuliah manakala si L xkan td0e da sbb diea kejea shift pagi minggu tu .

L text P time P sedang lena d makan mimpi .

L : saya pegi dlu awak . awk , apeap0n yg tejadi pasni saya tetap syg awk taw . sy syg awk sampai bilea2. sy nk awk jadi isteri saya. mama kepada anak2 saya . saya nk jadi suami awk , abah kepada anak2 awak. awk , sya seri0us ngan awk taw .

tepat jam 7 pagi , alarm telef0n samsung galaxy sIII P berbunyi dengan rancak membuatkan tid0 P terganggu lantas P memegang telefon untuk check msg drpd L .

tetibea...

P bangun dalam keadan mengejut . jantung berdebar bagai terkena panahan kesakitan . tanpa sedari , air mata P menitis lantas terus menelefon L ...

P : assalamualaikum awak.. awk accident ? bt0l ke semua yg saya nampak kt whatsapp td ? semua gambar yang awk anta tu >? awk ACCIDENT ? like seri0usly awk accident ? awk , teruknyea,,luka awak byk sgt! 0_0 awak 0kay x ni syg ? <-- air mata si P mengalir tanpa henti

L : yea syg, sy x tipu awk. sy bt0l2 accident . mungkin ini semua balasan dari yg Esa untuk saya. sayap0n x taw mcmanea b0ley accident . tanpa saya sedari saya jatuh dari m0t0r dan berputar .

P : awak..saya mintak maaf... saya sayang awk , saya tana awk sakit . awk , maafkan sy syg. mesti awk sakitkan ? tahan eh syg. sabar ek , nanti terus pegi klinik taw.

L : shfuuu.. da da , xpayah mintak maaf. awak x salap0n. yg sala tu diri saya sendiri. alhamdulillah at least smalam saya sempat bertaubat . even kalau saya mati skam p0n saya x kesah sbb saya da betaubat smalam . tapi yeala , amalan saya still kurang..

P : awak...

L : da la sayang , sakit ini cuma sedikit balasan dariNya . ini baru kt dunia bl0m lg kt akhirat. da , tapayah nangis . buruk muka awak nangis . mcm hantu cucu kak limah pulak sy tgk. da da . tam0 nangis k.

P : yea syg , i just cant stop crying just because i l0ve y0u . the 0nly reas0n f0r my tears is YOU . sy tak nak and x sanggup tgk awk sakit .

L : yea sayang , saya tahu. tp nak buat cmnea . bendea da jadi . saya p0n x pecya apa yg tejadi kt saya skam tp yg sudah itu sudah . lupeakan masa gelap kitea marilah kita sama2 mengejar Dia . THE ONLY ONE . mungkin saya bl0m cukup meyakinkan awk tp bagilah sy peluang untu tunjuk kt awk yg sy bt0l2 da berubah. sya manusia biasa yg lri dari kesilapan masa lampau. alhamdulillah , dengan accident ini buatkan saya taw ALLAH masih sygkan sy. Allah masih bgi hidayh kt hambaNya yg terkutuk ini. Alhamdulillah awk :)

P : bagusla law syg fikir cmtu. Alhamdulillah :) awk , tapealaa.. kitea samea2 cari keredhaan dariNya k . sama2 saling engat-mengingati . sy jugak x sempurna . tp sekali kita lemparkan usaha kita SELANGKAH KITA KE HADAPAN KESEMPURNAAN .

L : pandai jodoh saya berkata-kata :) semoga kita berdua dpt mengejar keredhaanNya bersama . akan saya sunting bunga di sanea , akan saya jadikan dirinyea isteri saya yang sah , akan saya berikan dirinyea mahkota saya , akan saya bimbing dirinyea kembali kpd yg Esa dengan sempurna , akan say didik anak yg bakal awk lahirkan nanti . akan saia jadikan ini semua satu amanah dari DIA .

P : insya-Allah sayang . syg , saya mandi dlu eh. da lewat nk g kuliah. take care taw , pape please let me kn0w. i d0 l0ve y0u . n0w n f0rever !

L : amin :) yea syg , jangan isau pasala saya. ini balasan saya . saya redha bukan pasrah ^,^ . saya sayang awk kerana Allah =) assalamualaikum cinta .

P : waalaikumussalam kasih ^_^

itulah sedikit cerita yang dapat diceritakan utk malam ini . bersama kita menghayati perubahan L&P . semoga L & P dapat berubah dan menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat . amin :)

dan

tidak lupea semoga L cepat sembuh dan L dapat memegang amanah2 yg djanjikan itu. akhirulkalam , cinta itu anugerah . anugerah yang paling bermakna dalam hidup sekiranya kita pandai gunakan ia . andai cinta itu ke jalan Allah , itulah impian dan bukanlah hayalan . marilah sama2 kitea mengubah diri kitea elagi kita mmpu . kerna Allah juga ada mengatakan dlm al-quran yg bermaksud :

ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM ITU SELAGI KAUM ITU TIDAK MENGUBAH NASIB DIRI MEREKA SENDIRI .

tidak perlu saya 0lah ayat ini kerana ayat ini terlalu simple dan amat mudah untuk difahami even untuk mereka yang berumur 7 tahun.

wallahualam..




sekian ,

cik SJ .


No comments:

Post a Comment