STATUS UPDATED!
Uitm Puncak Alam
the legend of suraya: episode 4

Friday, August 10, 2012

episode 4

assalamualaikum ,


sambungan.......


tepat jam 2 petang P akan pergi ke rumah L untuk menghantar L ke airport . P memndu kereta suzuki swift nyea dengan penuh harapan . gembira tidak terkata . girang hati berkicau begitulah P sepanjang perjalanan .

pada hari yang sama tapi masa yang berlaenan P jugak akan kembali ke universitynyea .

sesampainyea P d rumah L , ibu L jemput P masuk ke rumah dahulu sambil2 menunggu L siap2 untuk ke airp0rt . dalam masa itu , P mengajak ibu L berbual .

P : mama berbuka dengan apa jea ? da masak lom ?

mama L : ouh , tak masakp0n . x sempat aeni . mama beli kt bazar jea lgp0n L da nk pegi so tadeala yang nak habiskan masakan mama tu.

P : waaah ! untunglah L kan mama . balik2 dapat makan best2.

mama L : manea x untungnyea 3 hari beturut2 diea makan banyak . jarang mama nampak diea adea selera sampai cmtu skali .

P : amboii , mesti sedap kan mama masak . huh , majukla ngan mama sbb x masak untuk P samea .

mama L : hahhaa , laen kali datangla bebuka umah mama ek . esok ke lusa ke .

P : alaaa...P da nak pegi aeni . s0b3

mama L : laa , da nak pegi . pastu ni nk anta L lg . da siap packing barang ke?

P : errr, blom ma......

L : haaa , mengumpat apea la tu . jum P , da lewat ni .

mama L : tadeala , ni bebual2 ngan menantu . hehe

P tersipu2 malu .

selepas L bersalaman dengan mamanya maka mereka berduap0n terus ke airp0rt . sesampainyea d airp0rt L tersalah tgk time rupenyea flight diea esok . s0 , mereka berduap0n terus balik ke rumah P pulak sbb flight P pukul 5 . sampai jea d rumah , P terus simpan barang and L kt luar rumah menikmati angin sep0i2 .

selepas siap semuanyea , ibu P sampai and mereka terus ke airport . ibu P tinggl L dan P d airport .

demgan rasa berat hti untuk tinggalkan kelantan dan rasa bersalah yang meluap2 dalam jiwa P , entah mnegapa saat itu saya hati P . mengelamun sana sini dan tanpa dsedari L melihat semua tindakan P . sepanjang perjalana ke gate , mereka berdua asyik melayan jiwa masing2 . tnpa dsedari , air mata P jatuh lantas dseka tkut L menyedarinyea . namun , L tahu P sedang berperang dengan perasaan bersalah dirinyea lantas mengajak P untuk duduk dahulu .

masih dengan posisi yg sama , mereka berdua senyapx terkata . P cuba untuk meminta maaf dari L namun L endah x endah sahaja perit yg P lalui . dsebabkan tiada respon drpd L , air mata P jatuh jua tanpa henti . kali ini , L bt0l2 nampak dan P ta dpt sorokkan lagi . lantas L mengambil tisu d begnyea dan mengelap air mata P .

L : da da nangis tu . pandang sini sayang..

P : kenapea . *P xberani pandang L risau air mata akan turun lg laju.

L : awak...dahla tu , x cantik nanti awak nangis. pandang sini sayang.....

P : ye.........

L : saya maafkan awak , kan saya da ckp saya da maafkan awk untuk 50 tahun akan datang . tapeala , x perlu rasa besalah k . sayap0n ada salah jugak . maafkan saya.. laen kali jangan buat cmni lg k sayang. saya sayang awak..

air mata P sekali lg terjatuh dek teharu dengan kata2 L.

'Ya Allah , satukanlah kami bersama..inilah penemuan cinta aku. mungkin diea bukan cinta pertama aku tapi jadikanlah diea cinta terakhirku. ya Allah , jodohkanlah kami bersama ' , P bermonolog.

L : sayang ? hello ?

P : yea yea , sorry . thanks sayang.. saya mintak maaf ek .

L yea awak , skam lap air mata tu . naik atas then study k sayang. focus dengan study awk dlu pastu baru kitea fikir nak kawin ke apea k . awk jangan isau , saya x kan tinggalkan awk. saya masih sama mcm dlu . insya-Allah , kalau kita selalu minta kt Dia , Dia akan pertemukan jodoh kitea. sabar k .

P : terima kasih cinta :)


lalu L p0n menghantar P ... dan P terbang ke Kuala Lumpur dengan semangat dan harapan baru . semoga cinta mereka kekal abadi :)


sekian ,
sambungan ceritea cinta P & L ^,^

No comments:

Post a Comment