STATUS UPDATED!
Uitm Puncak Alam
the legend of suraya: dugaan itu satu tanda :)

Saturday, August 4, 2012

dugaan itu satu tanda :)

assalamualaikum ,


ya Allah , kenapalah kau berikan aku dugaan sebesar ini ?kenapa aku dtakdirkan untuk mnjadi manusia seperti ini ? kenapa ya Allah ? x sanggup aku menempuh semua ini berse0rngan . hati aku sepi ya Allah..

inilah dial0g yang sering kita ucap dan dengar tiap kali kita dberi dugaan dari yang Esa . namun sedar atau tidak . dugaan itu datang ada batasnyea . Allah telah tetapkan yang terbaek untuk kita . lagipula , dugaan itu datang sebagai tanda . tanda bahawa Allah masih ingatkan kita dan masih mahu memberi hidayah dalam hidup kita . setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnyea. hayatilah dugaa itu beriringan dengan doa :)





ini sambungan ceritea cinta L & P yang dapat dc0retkan . selamat membaca :)





tuptup da seminggu masa berlalu selepas L accident . x sangka sunggu cepat masa berlalu . dan kini L dan P berada d kampung . kembalinya mereka berdua d kampung benar2 menguji cinta mereka . sekali lagi P tewas . tewas dengan kebodohan dirinya tatkala mengejar kesabaran atau kemarahan . P mmg x asing lg dengan sifatnyea yang pemarah itu kini dkemuncak kesabaran L . L da x tahan dengan sikap P yang suka marah xtentu pasal itu . sudah berulang kali L nasihatkan P namun P tidak dapat berbuat apa2 .
kini mereka berdua tidak berhubung dek kemarahan kedua2 pihak . walaupun L janji untuk berjumpea dengan P dan beriftar bersama P sekeluarga namun L mungkir janji . tidak datang berbuka bersama . saat itu , P merasakan dirinyea sepi , layu d mata kembang d luar . kembang kerana terpaksa. tidak mahu ibu P terasa jua . walaupun sudah terang terangan ibu P bgtaw P

P : ibu..telefonla L tanyea diea kt manea .

ibu P : tanala ibu . diea balik x call ibu langsung. even time diea sakit ibu call diea tp bilea sampai sini diea da lupeakan ibu .

P : ibu....

ibu P : tapeala..law diea datang, datang . law x . hurmm, membazirlah nasi yg ibu belikan ini .

P speechless mendengar luahan hati si ibu . sungguh , ibu P terasa . namun apa yang boleh P buat . telefon L da . text L da but still no respond.






"ya Allah , andai benar ini kesinambungan cinta kami . maka benarkanlah hati ini melupakan dirinyea. andai ini takdir kami . hapuskan engatku terhadap diea. aku terlalu sayangkan dirinyea. x terhingga hati ini untuk melupakan dirinyea. Ya Allah tabahkanlah hati hambaMu ini. rindu ini abaikan sahaja Ya Allah....", P bermonolog.

tanpa sedari , air mata P menitis lantas dengan lajunyea P menyeka air mata itu bimbang sekiranya ibu P melihat dirinyea itu.

hari ini sudah masuk hari yang ketiga mereka sepi . L sepi tanpa beritea. P selalu terfikir , macamana agaknyea luka diea ? sudah el0kkah ? ubat da sapu l0m? diea buat apa ? agaknyea rindu x diea pada ku ? - itulah s0alan yang selalu bermaen d k0tak fikiran P.

rasa sakit , pedih hati P bilea terbaca p0st L d faceb0ok. x sangka , kali ini kepulangan P ke kampung bersama L hanyeala sia-sia. niat hati P , b0leylah sekiranyea P keluar bersama2 L untuk membeli baju raya besamea , namun itulah hanya impian semata2.

inilah kehidupan . tidak semua bendea yang kita nak kita dapat . Takdir itu ialah teka teki , teka teki yang tiada pengakhirannyea.. hargailah cinta yang kita dapat kerana tanpa cinta hidup tidak bermakna . selitlah cinta kita ini dengan cinta pada diriNya . tanpa Dia tiadalah kita . Ya Allah , semoga dberi ketabahan pada hamba2Mu ini :)



sekian ,
cik SJ :)

No comments:

Post a Comment