STATUS UPDATED!
Uitm Puncak Alam
the legend of suraya: luahan hati seorang pelajar ~.~

Monday, August 22, 2011

luahan hati seorang pelajar ~.~

assalamualaikum..

pembacaku sayang ,

hari ini ..

hatiku meronta melaung laung untuk pulang. aku letih. letih menjadi seorang pelajar atau lebih sesuai dikenali sebagai CALON SPM 2011 ! ya , aku tahu perjalanan hidupku sebagai seorang pelajar akan berakhir tidak lebih dan kurang daripada 3 bulan lagi. aku tahu aku akan merindukan suasana persekolahan , bangun awal pagi ~ memakai seragam sekolah , menghadap papan putih juga hijau , berjalan ke lab , turun dan naik tangga ke kelas dan sudah semestinyea bergossip bersama teman seperjuanganku. namun ikhlasku katakan hari ini aku rasa aku letih. letih apabila diberitahu perihal kehidupanku yang akan diwajibkan oleh pihak sekolah nanti. sungguh aku terkilan.

siapakan kami d sekolah ? adakah kami semua robot yang boleh dipaksa melakukan apa sahaja demi mendapat nama d persada malaysia ? apa guna paksa pelajar sekiranyea pelajar memang taknak ? fikir-fikirkanlah ~

kini , aku bersama teman-temanku hanya dapat meredhai segala jadual yang telah ditetapkan. walaupun kami agak terkilan dgn perbuatan ini namun inilah kehidupan kami sebagai seorang yang bergelar PELAJAR !

maka,

pada hari ini ikhlas saia katakan , saia mahu berhenti sekolah ! tekanan yg diberikan hari ini begitu menyentuh kalbu dan sudah semestinyea telah merobek seluruh inti jiwa PELAJAR atau CALON SPM 2011 !

di sini ingin ditegaskan yang kami bukan tidak berpuas hati dengan pelbagai perancangan yg ditetapkan namun kami hanya ingin meluahkan rasa terkilan yang ada d jiwa. sungguh , kami sayang pada sekolah kami juga pada seluruh warga sekolah kami. cuma kadang-kadang apea yg drancang oleh pihak sekolah bertentangan dengan jiwa pelajar @ REMAJA !

maafkan kami sekiranyea adea silap dan salah :)



sekian ,

soretan luahan daripada PELAJAR ^^

2 comments:

  1. hahaha .. memang lah kdg2 memenatkan .. tp kn thn nie jew spm nye .. sbar jew laaa .. heeee ~

    ReplyDelete
  2. yeah.luahan hati remaja yg memberontak. been there before.. bwak2 banyak bersabar ya syg. :)
    sabarr~ (yaya)

    ReplyDelete